Learners complete a sentence about a topic.
Think of a ‘sentence stem’ which can be completed in various ways related to an aspect of your topic. Write the stem on a worksheet or the board ten times. Use a sentence stem that learners can easily complete; nothing too difficult. For example:
English:Shakespeare Shakepeare….
Fysics: Energy Energy….
English: Present Present….
Biology: Cells Cells…
The learners have to complete the sentence in as many different ways as they can. The follow-up can be a Think, pair, share or Placemat activity.
Учащиеся завершают предложение по теме.
Подумайте о «предложении», которое может быть завершено различными способами, связанными с аспектом вашей темы. Напишите стебель на листе или доске десять раз. Используйте основу предложения, которую ученики могут легко завершить; ничего сложного. Например:
Английский: Шекспир Шекспир …
Физика: Энергия Энергия….
Английский: Present…. Present….
Биология: Клетки Клетки…
Учащиеся должны завершить предложение как можно больше разными способами. Последованием может быть деятельность «Думай, парой, делись» или «Placemat».
No responses yet