Learners write ideas about a topic individually and then compare and combine their ideas.

Make groups of four. Learners sit around a table with a large sheet of poster paper in front of them and a marker each. Draw a ‘placemat’ on their paper, like this:

Round One

Provide the learners with a question or issue. Write this in the middle of the placemat. Each learner then writes a comment or opinion in their own space on the placemat.

History: Causes of World War1?

Round Two

The learners read what the others have all written (by turning the placemat around) and discuss a ‘sponge’ question. This is a question which aims to combine or categorise the ideas from Round One. It is important to have a fresh question at this stage which further processes the ideas from Round One.

In the centre of the placemat, write what you all consider to be the two most important causes of the Great War.

 


Учащиеся пишут идеи по теме индивидуально, а затем сравнивают и объединяют свои идеи.

Составьте группы из четырех человек. Учащиеся сидят за столом с большим листом бумаги для плакатов перед ними и маркером на каждом. Нарисуйте на их бумаге «Placemat(в переводе это салфетка/подставка для столовых приборов)», например:

Первый раунд

Предоставьте учащимся вопрос или задумку. Напишите это в середине подставки. Каждый учащийся затем пишет комментарий или мнение в своем собственном месте на подставке.

История: причины мировой войны 1?

Второй раунд

Учащиеся читают все, что написали другие (переворачивая подставку), и обсуждают вопрос «губки». Этот вопрос призван объединить или классифицировать идеи первого раунда. На этом этапе важно иметь новый вопрос, который далее обрабатывает идеи первого раунда.

В центре коврика напишите, что вы все считаете двумя наиболее важными причинами Великой войны.

 

 

 

 

От Admin

Добавить комментарий