Support texts with visuals or hands-on activities.

Select a visual — a photograph, cartoon or other image — which is strongly related to your topic. Then create a task around the visual to introduce your learners to the lesson topic and get them talking. Make sure that all the learners can see the visual. You might use a list of questions, a pile of cards with questions, or a mind map to complete. First ask the learners to think about it in pairs, and then discuss some ideas together in plenary.

Physics: radiation

When showing an image of people wearing a hazmat suit (garment worn for protection against hazardous substances), you could ask the following questions:

What, where and when?

What is the photo of?  Where was the photo taken?  When (time of day, or year) was the photo taken?

Write down two questions you would like to ask about the photo. Think of a catchy title for the photo.

Who?

Who is in the photo?  What are the people doing in the photo?  What are they wearing/What do they look like?

What is the relationship between the people in the photo? Who is the photographer?

Why?

Why do you think the photograph was taken? Who or what event was the photograph taken for?

What is the photographer trying to convey to the viewer?

In-depth

If this photo was the cover for a book, what would the title of the book be? If it were a CD cover, what kind of music would it be?

What might the title of the CD be?  If the photo was illustrating an article, what would the title be? What do you think the message of the photo is?


Поддержите тексты с визуальными или практическими действиями.

Выберите визуальное изображение — фотографию, мультфильм или другое изображение, которое тесно связано с вашей темой. Затем создайте задание вокруг визуального представления, чтобы познакомить учащихся с темой урока и заставить их говорить. Убедитесь, что все учащиеся могут видеть визуальное. Вы можете использовать список вопросов, кучу карточек с вопросами или карту ума для завершения. Сначала попросите учащихся подумать об этом в парах, а затем обсудить некоторые идеи вместе на пленарном заседании.

Физика: радиация

При показе изображения людей, одетых в костюм hazmat (одежда для защиты от опасных веществ), вы можете задать следующие вопросы:

Что, где и когда?

Какое фото? Где была сделана фотография? Когда (время суток или год) была сделана фотография?

Запишите два вопроса, которые вы хотели бы задать о фотографии. Подумайте о броском названии для фотографии.

Кто?

Кто на фото? Что люди делают на фото? Во что они одеты / как они выглядят?

Какая связь между людьми на фото? Кто фотограф?

Зачем?

Как вы думаете, почему фотография была сделана? Для кого или для какого события была сделана фотография?

Что фотограф пытается донести до зрителя?

Для углубленного изучения: 

Если бы это фото было обложкой для книги, каким было бы название книги? Если бы это была обложка CD, какая бы это была музыка?

Каким может быть название компакт-диска? Если бы фотография иллюстрировала статью, каким бы был заголовок? Как вы думаете, что сообщение фото?

От Admin

Добавить комментарий