Learners complete a sentence about a topic.

Think of a ‘sentence stem’ which can be completed in various ways related to an aspect of your topic. Write the stem on a worksheet or the board ten times. Use a sentence stem that learners can easily complete; nothing too difficult. For example:

 

English:Shakespeare     Shakepeare….

Fysics: Energy                 Energy….

English: Present             Present….

Biology: Cells                         Cells

The learners have to complete the sentence in as many different ways as they can. The follow-up can be a Think, pair, share or Placemat activity.

 


Учащиеся завершают предложение по теме.

Подумайте о «предложении», которое может быть завершено различными способами, связанными с аспектом вашей темы. Напишите стебель на листе или доске десять раз. Используйте основу предложения, которую ученики могут легко завершить; ничего сложного. Например:

Английский: Шекспир Шекспир …

Физика: Энергия Энергия….

Английский: Present…. Present….

Биология: Клетки Клетки…

Учащиеся должны завершить предложение как можно больше разными способами. Последованием может быть деятельность «Думай, парой, делись» или «Placemat».

От Admin

Добавить комментарий